Gde su nam pešački prelazi ?

UŽICE-S lepim danima ponovo postaje aktuelna priča o pešačkim prelazima u centru Užica, jer je na ulicama više i pešaka i vozila. Podsećamo i ovog puta da su od sredine prošlog leta, na glavnoj ulici, Ulici Dimitrija Tucovića, osim pešačkog prelaza kod maloprodajnog objekta Pekarskog preduzeća „Sreten Gudurić“, „Zdravljaka“, ukinuti svi pešači prelazi od semafora kod Gradske kuće do semafora kod Narodnog muzeja, odnosno kod raskrsnice ulica Dimitrije Tucović i Nikola Pašić.

Za sada se ne može reći da građani striktno poštuju novonastalu situaciju. Naprotiv. Međutim, moraće se naviknuti. Studija saobraćajne signalizacije grada Užica dobila je saglasnost od Gradskog veća, tako da će se u narednom periodu sve raditi u skladu sa njom.

“Vertikalna i horizontalana signalizacija radiće se u skladu sa Studijom kao i uvođenje jednosmernosti u ulicama, zabrana parkiranja, određenih smerova. Biće ukinuti i određeni pešački prelazi, jedan kod TŠ „Radoje LJubičić“ gde su dva pešačka prelaza na deset metara, zatim na Rakijskoj pijaci dva prelaza na pet metara, a već je svima poznato da su od zgrade gradske Skupštine do Narodnog muzeja bili pešački prelazi na svakih 15 metara što je uticalo na protok saobraćaja i aerozagađenje. Osnovni cilj Studije je da se ne naruši komotan pešački saobraćaj, a s druge strane da se poveća protok autosaobraćaja”, kaže Budimir Vujović, član Gradskog veća zadužen za saobraćaj i podseća da je u skladu sa tim promenjena vertikalna signalizacija.

Izrada horizontalne signalizacije u gradu, po rečima Miloja Marića, načelnika Gradske uprave za infrastrukturu, trebalo bi očekivati pre početka maja kada bude sprovedena javna nabavka koja je u toku, a u međuvremenu i ulice će biti oprane i spremne za izvođenje ovih radova.

“Kada budemo izabrali izvođača, uradićemo prvo pešačke prelaze u   skladu sa Studijom saobraćajne signalizacije na glavnoj, odnosno, Ulici Dimitrije Tucović i Ulici Nikola Pašić. U ove dve ulice biće ukinuto pet pešačkih prelaza. Videćemo kako ćemo to tehnički uraditi, da li ćemo ih glodalicom skidati, pa odmah asfaltirati, ili ćemo peskarenjem izbrisati postojeći prelaz”, rekao nam je Miloje Marić i napomenuoda će ove godine uz horizontalnu biti postavljana i vetrikalna saobraćajna signalizacija u skladu sa Studijom što zahteva i veća novčana izdvajanja.

“Zavisno od finansijske mogućnosti grada odrađivaćemo deo po deo ovih radova prema Studiji. Tender za horizontalnu signalizaciju je vredan tri miliona dinara plus nabavka farbe, a kolika će biti vrednost javne nabavke za vertikalnu signalizaciju, videćemo”, ističe Marić.

Vujović najavljuje da će u narednom periodu, između ostalog, biti rekonstruisana Ulica Kralja Petra i posle toga ona će biti jednosmerna, a jednosmerna će biti i Ulica 1300 kaplara posle komletne rekonstrukcije. Vujović je najavio da će u toku ove godine biti završen i manji kružni tok kod Gradske garaže, a s obzirom da kroz samo jezgro Užica prolazi nekoliko magistralnih puteva, od velikog značaja biće i studija koju će uraditi JP „Putevi Srbija“ o mogućim lokacijam za nove kružne tokove u gradu radi ubrzanja protoka saobraćaja.

”Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima propisana su pravila o kretanju pešaka (čl. 93 do 98). Pešaci su dužni da preko kolovoza prelaze pažljivo i najkraćim putem, nakon što se uvere da to mogu učiniti na bezbedan način. Prilikom prelaska preko kolovoza pešak ne sme da upotrebljava mobilni telefon, niti da koristi slušalice na ušima. Na putu sa pešačkim prelazom, pešak je dužan da se pri prelaženju kreće tim prelazom, ako on nije od njega udaljen više od 100 metara. Na pešačkom prelazu na kome je saobraćaj pešaka regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima, pešak je dužan da postupa u skladu sa tim znacima.За непоштовање одредби о кретању пешака запрећене су новчане казне од 3.000 до чак 40.000 динара, у зависности од тежине учињеног прекршаја. Полицијски службеници Полицијске управе у Ужицу ће и у наредном периоду наставити са континуираним предузимањем свих законом прописаних мера у циљу унапређења безбедности пешака и свих учесника у саобраћају.“

Infoera

You may also like...