Vesić: Do kraja 2023.očekuje se završetak deonice Pakovraće-Požega

BEOGRAD-Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je državnim budžetom za 2023 tom ministarstvu opredeljeno 288 milijardi dinara, odnosno 2,5 milijardi evra.

„Infrastruktura košta. Pogledajte recimo autoput od Požege do Kotromana. On je jednu trećinu u tunelima, jednu trećinu na stubovima i jednu trećinu na nasipima. Ako radite kroz različite delove zemlje, ako hoćete da izgradite kako treba i kvalitetno, onda naprosto izgradnja infrastrukture košta”, rekao je Vesić za TV Prva.

foto.zoomue

U Moravski koridor ove godine će biti uloženo 50 milijardi dinara, a ukupno u naredne tri godine 113 milijardi dinara. Za deonicu autoputa Miloš Veliki od Preljine do Požege planira se 19,4 milijardi dinara sledeće godine, za brzi put Ruma-Šabac-Loznica 13,35 milijardi, a na spisku su i autoput Novi Beograd-Surčin, autoput Beograd-Zrenjanin,  obilaznica oko Beograda, put Požarevac-Golubac, završetak brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac. Takođe za lokalnu kanalizacionu infrastrukturu i deponije je opredeljeno 13,3 milijarde dinara.

Kao što se može videti u budžetu, koji je u skupštinskoj procedure, Nacionalni stadion sa pristupnim saobraćajnicama je na razdelu Ministarstva finansija i za njega će biti izdvojeno 7,6 milijardi dinara. Od ove godine postoji i Ministarstvo za javna ulaganja i preko njega će biti realizovano oko 20 milijardi dinara investicija. Ovaj novac biće utrošen na izgradnju projekata u zdravstvu, prosveti, sportu i kulturi.

Vesić je dao i rokove. Najavio je da će do kraja septembra 2023. godine kroz izgradnju Moravskog koridora Kruševac biti priključen na autoput preko Pojata. Početkom 2025. godine biće završen ceo put od Pojata do Preljine, što će omogući da se taj put pređe za 50 minuta, rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Očekuje da u nastavku autoputa Miloš Veliki do kraja 2023. godine bude završena deonica do Požega. Napomenuo je da se radi projektovanje za deonice posle Požege, jer tu dolazi do račvanja autoputeva za Bosnu i Hercegovinu i za Crnu Goru. Vesić kaže da se završava put Kuzmin-Sremska Rača, koji će biti završen do kraja sledeće godine. Brza saobraćajnica Surčin-Novi Beograd biće puštena u martu, a u julu i obilaznica do Bubanj Potoka. Naveo je da predstoji ugovaranje 31 km, od Bubanj Potoka do Pančeva, gde će biti i veliki drumsko-železnički most kod Vinče. Vesić je kazao da je završen projekat za brzu saobraćajnicu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, te da se radi Fruškogorski koridor sa impozantnim tunelom kod Iriškog venca. 

Rekao je da će pruga do Subotice biti završena 2025. godine, te da će se raditi od Beograda ka Nišu a zatim projektovati rekonstrukcija ka Preševu.

Govoreći o projektu Čista Srbija, koji obuhvata izgradnju kanalizacija i fabrika za otpadne vode kojim se pokriva populacija od 2,3 miliona stanovnika, ministar je rekao da se trenutno realizuje na 16 lokacija, a da će u 2023. biti u još 23 grada ili opštine. Ocenio da će Srbija za pet do 10 godina, uz projekte koji realizuju još dva ministarstva i lokalne samouprave, rešiti problem kanalizacije.

Politika

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.