Potpisan ugovor za deonicu puta Požega – Duga Poljana


SJENICA- U prisustvu predsednika Aleksandra Vučića u Sjenici je potpisan komercijalni ugovor o pripremi tehničke dokumentacije i izvođenju radova na izgradnji auto-puta od Požege do Duge Poljane, u dužini oko 75 kilometara.

Ugovor su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak i potpredsednik kineske kompanije CRBC, a prisustvovala je i ambasadorka Kine Čen Bo.

„Važan dan, možda i istorijska prekretnica za Sjenicu, potpisan sporazum o izgradnji auto-puta, od 75 kilometara puta je u tunelima, iz Beograda će se za dva sata stizati do Sjenice“, rekao je Vučić, koji je u poseti Zlatiborskom i Raškom okrugu.

Vučić je rekao da će ta deonica početi da se gradi već u martu i biti završena za četiri godine.

„Nadam se da će i ljudi u BiH imati više razumevanja i krenuti da grade i taj deo auto-puta od Kotromana i Višegrada prema Sarajevu u dužini oko 98 kilometara. Onda bismo se mi vezali od Užica ka Kotromanu i da imate i Sarajevo na dva i po sata od Sjenice i Novog Pazara“, rekao je Vučić.

Istakao je da bi to mnogo značilo i Bošnjacima i Srbima koji žive u tom kraju.

„To znači da će dolaziti i fabrike i investicije i da ćete moći da zaposlite i veći broj ljudi i da ljudi više neće morati da odlaze trbuhom za kruhom iz ovog lepog kraja“, rekao je Vučić.

Predsednik je naveo da je do Crne Gore ostalo da se napravi još ukupno 107 kilometara auto-puta, a da će na deonici od Požege do Duge Poljane od ukupno 75 kilometara čak 51 kilometar trase biti u tunelima i mostovima.

Kako je rekao, reč je o veoma teškoj deonici do Duge Poljane, dok će posle do Boljara biti mnogo lakše pošto je taj deo Pešteri ravan.

Vučić je kazao da će građanima od izlaza sa auto-puta u Dugoj Poljani biti potrebno do centra Sjenice ili Novog Pazara svega 15 do 20 minuta.

Predsednik je rekao da će u februaru biti potpisan ugovor sa cenom, ali da će to svakako biti, ne manje od 1,5 milijardi evra za deonicu do Duge Poljane.

Vučić je zamolio kinesku kompaniju da malo spuste cene ako mogu.

Dodao je da u martu kreću radovi i iz Arilja i Duge Poljane, ali da će prvo krenuti baš iz Sjenice.

Aleksandar Vučić u Novoj Varoši
Foto: ZooMUE

Ovaj auto-put će promeniti sve u ovom delu Srbije i znači život, naglasio je Vučić.

Predsednik je rekao da je deonica auto-puta Preljina–Pakovraće gotova, ali da se čeka na dogovor „Puteva Srbije“ i nadležnog ministarstva oko njenog otvaranja.

„Doći ću kada mi budu rekli da je auto-put bezbedan i napravljen. Sada imamo nesuglasice između direktora Puteva i ministra. Jedan misli da je gotovo, a drugi misli da će to biti do 10. februara. Suština je da li će bankine biti kamene ili ne“, objasnio je Vučić odgovarajući na pitanje novinara.

Dodao je da je put završen, kao i osvetljenje u tunelu, a da je potrebna samo „krajnja šminka“.

„U Čačak stižem kada se dogovore Tomislav Momirović i Zoran Drobnjak. Znam da se sada prave ogromne gužve u Čačaku, ali Čačani treba da znaju da je Čačanin kriv što se deonica ne otvara. Biće u narednih mesec dan“, poručio je Vučić.

Čen Bo: Još jedan rezultat saradnje dve strane
Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo izjavila je da je izgradnja deonice auto-puta od Požege do Duge Poljane, kod Sjenice, veoma važna, ilustrujući to podatkom da je ona danas od Beograda do Čačka putovala sat i po, a zatim od Čačka do Sjenice dva i po sata.

„To je još jedan rezultat saradnje dve strane u oblasti infrastrukture“, rekla je ambasadorka novinarima.

Kako je rekla, njeno današnje putovanje od Beograda do Čačka trajalo je sat i po, a od Čačka do Sjenice dva i po sata, što, istakla je, u potpunosti pokazuje značaj izgradnje te deonice auto-puta.

„U Kini uvek kažemo – ako čovek želi da se obogati, treba prvo da napravi put. Uverena sam da će izgradnja nove deonice doneti ovom regionu sve više mogućnosti za ekonomski razvoj“, istakla je Čen.

Ona je ukazala da će deonica od Požege do Duge Poljane biti još teža od deonice koja se privodi kraju Preljina–Požega.

„Ulaganja veća nego što su ikada bila od 1945. do danas“
Vučić kaže da će u Osnovnu školu „Svetozar Marković“ biti uloženo 10 miliona evra, koja će imati olimpijski bazen i da postoje samo još takve dve osnovne škole u Srbiji.

Dodao je da će se raditi i rekonstrukcija i dogradnja doma zdravlja, zatim da će se rekonstruisati 110 kilovoltni dalekovod u 220 kilovoltni, da će se raditi vodovod čija je vrednost više od dva miliona evra.

Ovde će biti ulaganja veća nego što su ikada bila od 1945. godine do danas, naglasio je Vučić i dodao da uopšte ne preteruje kada to kaže.

Vučić je pohvalio ambasadorku Kine Čen Bo, pogotovo kada je reč o projektu brze pruge i dodao da se ona zajedno sa našom državom bori da krenu testiranja na pruzi već u januaru.

„Ovo je potpuno drugi život za ovaj kraj pošto će auto-put biti gotov za četiri godine, verovali ili ne. Ako Siniša ne izvede neku diverzuju na mom automobilu kad stignem u Beogradu, videćemo kako da izvedemo finansiranje za sve ovo, a da ne povećamo stopu javnog duga“, dodao je Vučić u šali.

foto.zoomue

Na pitanje da li će država pomoći Novoj Varoši za održavanje Međuopštinskih omladinskih sportskih igara 2023, Vučić je kazao da je toj opštini dosta toga obećano.

„Obećali smo izgradnju vodovoda, kanalizacije, struje, puteva, uradili smo osnovnu školu koja je koštala pet miliona evra, a radićemo i gimnaziju za daljih dva miliona. Obećali smo pomoć preko Skijališta Srbije za ski-staze“, preneo je on dodajući da se u gasovod spušta prema Prijepolju.

Uz to, ukazao je, razgovarano je i o hidroelektrani Bistrica 2, koja je od presudnog značaja za Srbiju, a oko čega je video spremnost meštana koji treba da se isele.

Auto-put ide trasom Požega–Arilje–Ivanjica–Boljare
Deonicom od Požege do Duge Poljane biće nastavljena izgradnja auto-puta ka Boljaru na granici sa Crnom Gorom.

Auto-put ide trasom Požega–Arilje–Ivanjica–Boljare u dužini oko 106 kilometara.

Kinezi već grade deonicu od Preljine do Požege i već do kraja godine ili početkom januara bi trebalo da bude gotov prvi deo od Preljine do Pakovraće u dužini oko 12 kilometara.

Dužina deonice od Preljine do Požege, na kojoj rade kineski izvođači, duga je ukupno 30,9 kilometara.

Puštanjem u saobraćaj deonice do Pakovraće više se neće stvarati gužve na naplatnoj rampi u Preljini.

Radovi od Preljine do Požege su počeli u maju 2019. godine, a njihova vrednost je 450 miliona evra.

Glavni izvođač na deonici do Požege je kineska kompanija CCCC (Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani, a CRBC je ćerka firma). Rok za izvodenje radova je 36 meseci.

Deonica Preljina–Požega je nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara. Skoro trećinu trase na budućem auto-putu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Auto-put od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd–Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Tanjug

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.