Okupljeni na Trgu partizana

UŽICE–Narodno pozorište Užice  programom Okupljeni na Trgu partizana od 7.do 9.novembra  obeležiće  70 godina od pobede nad fašizmom .Projekat ,koji je podržan od strane Ministarstva kulture i grada Užica,realizovaće se u okviru 20.JPF-a.

 

Okupljeni na Trgu partizana, program obeležavanja 70 godina od pobede nad fašizmom Narodnog pozorišta Užice, preispituje današnji trenutak iz perspektive nasleđa Narodno oslobodilačke borbe koja je svoje prve pobede odnela upravo u Užicu 1941. godine. Užice je u svetsku istoriju upisano kao centar prve oslobođene teritorije u okupiranoj Evropi. Užička republika, ma kako kratko trajala, najavljuje ono što će kasnije biti motor pobede nad fašizmom u tadašnjoj Jugoslaviji i Evropi: solidarnost i hrabrost evropskog naroda, koja stoji nasuprot zvaničnim državnim politikama. 
Program Okupljeni na Trgu partizana kroz radove teoretičarki i teoretičara i praktičarki i praktičara iz Slovenije, Hrvatske i Srbije, tematizuje aktuelnost antifašističke borbe u sadašnjem trenutku – i priključuje se brojnim sličnim inicijativama u svim bivšim republikama, koje u poslednjih nekoliko godina rade na društvenoj afirmaciji komunističkog i anti-fašističkog nasleđa Jugoslavije.
 Umetnički program čine pozorišna predstava po partizanskoj poeziji Nije to crvena, to je krv!, zidne novine Lekcije o odbrani/Perom i puškom i kičicom i bombom grupe KURS (Miloš Miletić i Mirjana Radovanović) koje se bave ulogom umetnika i radnika u kulturi za vreme Užičke republike; Slike regulisanih ili nekontrolisanih teritorija Siniše Ilića istražuje imaginarijum borbe na pozadini prepoznatljivog evropskog pejzaža, Selma Banich izvodi šestočasovni performans Mirovanje na Trgu partizana. Govorni program je organizovan kao serija izlaganja sa diskusijama koji se na različite načine dotiču antifašističkog kulturnog nasleđa uz uvod o Užičkoj republici Branka Popovića. Izlaganje Vladimira Markovića se direktno bavi političkim nasleđem antifašizma, dok se Gal Kirn bavi politikom sećanja na NOB, između ostalog na primeru modernističkih spomenika. Veze između partizanskog pokreta i umetničke avangarde istražuje Miklavž Komelj, a Aldo Milohnić partizansko i savremeno pozorište otpora. Sabina Sabolović iz kustoskog kolektiva WHW/Što, kako i za koga? pravi pregled polemičkih izložbi koje u javnu sferu vraćaju teme i figure potiskivane zarad uspostavljanja nacionalističkog konsenzusa, tipičnog za sve države nastale raspadom Jugoslavije.
ZooM
 
 

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.