Novi problemi na izgradnji autoputa od Uba do Lajkovca

BEOGRAD – Problemi na deonici od Uba do Lajkovca dovode u pitanje planirano puštanje u saobraćaj kompletne deonice auto-puta od Obrenovca do Preljine do kraja 2018.To je za B92 potvrđeno u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. 

 

foto: Info LIGA

Kako objašnjavaju, izvođač koji je gradio auto-put, a reč je o domaćim preduzećimaa Putevi Užice i Planum, nije postupao po nalogu za otklanjanje nedostataka i projektu za izvođenje radova na sanaciji u roku 60 dana od uvođenja u posed, što je dovelo i do naplate bankarskih garancija u iznosu od 3 miliona evra.

Zbog takvog postupanja prvobitnog izvođača, kažu, dovedeno je u pitanje i planirano puštanje u saobraćaj kompletne deonice auto-puta od Obrenovca do Preljine do kraja 2018.

Iz Ministarstva navode da radove na sanaciji deonice auto-puta na Koridoru 11, Ub-Lajkovac, izvodi kineska kompanija “Šandong”, a podizvođač je preduzeće “Energoprojekt Niskogradnja”.

Radovi su započeti 22. avgusta 2018. godine i izvode se na 13 pozicija u ukupnoj dužini od 2,5 kilometra.

Na pitanje da objasne u čemu je konkretno problem sa već urađenom deonicom auto-puta, navode da su izveštaji stručnih institucija i zatečeno stanje kolovozne konstrukcije pokazali da za puštanje u saobraćaj nije dovoljna obična rehabilitacija, već rekonstrukcija.

Rekonstrukcija podrazumeva uklanjanje ne samo kolovozne konstrukcije već i delova nasipa do poddtla, u dužini od 2,5 kilometara, jer su korišćeni loši materijali, neadekvatno izvođeni radovi i stručni nadzor, usled čega su se pojavile pukotine, a u nasipu zadržana voda i organske materije iako put nije uopšte bio u upotrebi, niti je mogao biti i bez navedenih dešavanja.

Na pitanje šta je ministarka mislila kada je zbog nastalih problema kazala „pitajte inženjere i projektante – to struka nije videla“, iz Ministarstva kažu da je pitanje zbog čega uopšte imamo potrebu da izvodimo ove radove na ”završenom” objektu.

„Do sada nije zabeleženo da auto-put koji nije bio u saobraćajnoj upotrebi morate rekonstruisati, jer je izgradnja bila nekvalitetna, jer bi bilo nebezbedno preko njega pustiti saobraćaj ili bi nakon puštanja saobraćaja, šteta bila još veća, usled čega bi odmah bilo nužno pristupiti popravci pojedinih delova, tek izgrađenog auto-puta“, objašnjavaju iz Ministarstva i dodaju da je presedan da se novi auto-put radi iznova.

Put koji je trebalo samo da koristimo i redovno održavamo, moramo graditi ispočetka. To je nešto što ne sme više nikad da nam se desi, navode.

Kada je reč o vrednosti radova, ugovorena vrednost radova na sanaciji deonice auto-puta Ub-Lajkovac iznosi 1,2 milijarde dinara (sa PDV-om).

Međutim, iz MInistarstva navode da je budući da je obim neophodne rekonstrukcije nakon konstatovanog zatečenog stanja, veći od planiranog, sigurno će doći do uvećanja troškova rekonstrukcije.

Dodaju da su se u međuvremenu pojavile nove pukotine, uprkos tvrdnji prethodnika da je nasip ”stabilizovan”.

Naš cilj je da do kraja godine pustimo u saobraćaj celu deonicu od Obrenovca do Čačka. Potrudićemo se da ovu deonicu, sa svim nasleđenim nedostacima, popravimo, dovedemo u funkciju, kako bismo dobili bezbedan i kvalitetan auto-put, navode iz Ministarstva.

Međutim, dodaju da je obim predstojećih radova toliki da zahteva gotovo 24-časovno radno vreme, što nije jednostavno sprovesti i zavisi od mnogih faktora, uključujući vremenske uslove, obezbeđenje dovoljne količine neophodnog materijala, koje prevazilaze, prethodno procenjene, dodatno angažovanje mehanizacije i ljudstva.

B92

 

You may also like...