Izložba Nenada Nedeljkova u Galeriji Reflektor

UŽICE – Samostalna izložba radova autora Nenada Nedeljkova pod nazivom “Između vidljivog i unutrašnjeg, pojave I prolaznog. Telo.” biće otvorene u Galeriji “Reflektor” u utorak, 24. septembra u 20 časova.

Nenad Nedeljkov (1971. Zrenjanin) je diplomirao na Akademiji umetnosti u Novom sadu na likovnom odseku, smer slikarstvo. Postdiplomske studije završio je na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, i to Interdisciplinarne magistrarske studije, grupa za digitalnu umetnost.

O radovima koji su obuhvaćeni predstojećom izložbom autor je napisao:

Iako postoji potreba za istraživanjem najrazličitijih sadržaja i formi, vraćanje ljudskoj figuri kao motivu predstavlja neminovno ishodište i suštinu interesovanja. Vidljive manifestacije tela i ljudske forme, oplate i kože ali i unutarnja dešavanja transfiguracijom prevazilaze pojavno i dovode do esencijalnog i pokretačkog u ljudskom telu.
Osnovu koncepta čine statično stanje s jedne i stalno kretanje tela s druge strane. Različitost korištenih medija utiču na krajnji ishod i izgled svakog rada ponaosob; od neposrednih vizelnih načina izražavanja kao što je crtež i linija načinjena slobodnom rukom, preko fotografije i videa pa sve do posrednih kao što je 3D digitalna grafika, video kompozit i 3D animacija.

U ovom izložbenom prostoru predstaviće se tri različita pogleda na figuru, kao fragmenti jedne (ne)jedinstvene celine.„Studija“; statična tzv. T-poza koja prethodi pokretu i prikaz je tela u svom bazičnom stanju mirovanja. Jedno te isto telo se ponavlja, multiplikuje i na određeni način reciklira. „Prva studija“, koja je istovremeno i osnova, se nadalje razrađuje dodavanjem novih elemenata tvoreći novu predstavu u nizu repetitivnog procesa koji se sastoji od sledećih postupaka: fotografija > digitalna intervencija > print > manuelna intervencija > fotografija > digitalna intervencija itd.

Foto: Nenad Nedeljkov, privatna arhiva


„Mimoilaženja“; predstavlja figure koje se kreću nasumično u prostoru bez naročitog obrasca. Dinamične relacije, između pojedinačnih tela prikazane su u uobičajenim, svakodnevnim stanjima i situacijama kao što su sedenje, hodanje ili trčanje. Vidljiva je samo pulsirajuća energija tela i njihovih pokreta. Iako se sa ovim motivom manipulisalo i ranije, migracije ljudi i naroda proteklih godina su učinile da se ovakav pristup ponovo aktualizuje.
„Zaboravljena lica“; čini skup neizdefinisanih porteta ili onog što je ostalo u sećanju tokom vremena i procesa zaborava. Karakter osobe podložan je stalnim promenama i u stalnom je izmicanju, te je struktura i forma lika zaustavljena i predstavljena u određenoj fazi sećanja i emotivnog odnosa prema liku koji se obrađuje.

M. Nikolić/ Foto: Nenad Nedeljkov, privatna arhiva

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.