Potpisan protokol o saradnji između opština Višegrad i Čajetina
BEOGRAD – Zlatibor već godinama ima dobru saradnju sa Republikom Srpskom u svim oblastima, a naročito na polju turizma. Sve više turista sa one strane Drine dolazi na ovu planinu. Iz tog razloga, na Sajmu turizma je potpisan protokol o saradnji između opština Višegrad i Čajetina.
Zlatibor predstavlja turistički brend celog regiona, i to u svim oblastima koje ova planina nudi, rekao je Predrag Gluhaković, ministar turizma u Vladi Republike Srpske, i dodao da ova zemlja želi da sa Zlatiborom ima još kvalitetniju i čvršću saradnju. Gluhaković navodi da je ovo zasluga svih turističkih radnika i da im je želja da se sva pozitivna iskustva sa Zlatibora prenesu u Republiku Srpsku, a i obratno. Potpisan je protokol o saradnji između opština Višegrad i Čajetina.
„Da se prevaziđe taj problem graničnog prelaza i da ta turistika tura, koja bi išla na relaciji Višegrad – Bajina Bašta – Tara – Zlatibor praktično zaživela i da u dogledno vreme, zajedno sa Zlatiborom i Termama Čatež i olimpijskim centrom Jahorina, osmislimo još nekoliko projekata koji bi mogli konkurisati i svetskim destinacijama. Treba da krenemo da ozbiljno radimo, jer samo radom možemo dođi do ozbiljnih rezultata“, rekao je Predrag Gluhaković, ministar turizma Republike Srpske.
Milan Stamatović, predsednik opštine Čajetina, kaže da je poznato da svuda u razvijenm evropskim zemljama turuzam po bruto društvenom proizvodu u poslednjih nekoliko godina sa sedmog mesta došao je na treću poziciju. Otuda i opravdanje za potpisivanje protokola o saradnji, jer samo zajedničkim nastupom ove dve regije, mogu se postići dobri rezultati.
„Na ovom primeru saradnje između Višegrada i Čajetine pokazalo se da u turizmu granice ne postoje i da se brišu, i da turistički radnici i poslenice najbolje to razumeju i teže ka tom cilju – da se integrišu i povezuju međusobno, kao i da se turistička privreda i potencijali unapređuju“, kaže predsednik opštine Čajetina, Milan Stamatović.
Potpisani protokol i za Višegrad i za Čajetinu znači početak jedne velike saradnje, a cilj je, po Stamatovićevim rečima, da se pred inostrane goste nastupi kao jedinstveno tržište, koje će plasirati turistički proizvod, kako bi se smanjio broj ponuda stranih turističkim destinacije, a da naše agencije više pažnje posvete srpskim turističkim destinacijama, jer, po njegovim rečima, i Srbija i Srpska, imaju šta da ponude svetu.
Nada DŽelebdžić, zlatiborpress.rs